Znajdujesz się w ARCHIWUM strony należącej do Parafii Pw. Św. Ap. Piotra i Pawła w Zawadzie.

PARAFIALNE PIELGRZYMOWANIE
9-10 wrzesień 2017

DZIEŃ I
9 września ok. godz. 5:00 rano grupa parafian i przybyłch gości wraz z Ks. Proboszczem wyruszyła na kolejną pielgrzymko - wycieczkę. Tym razem pielgrzymowaliśmy śladami naszego kochanego papieża Św. Jana Pawła II. W sumie pielgrzymowało 48 osób, nie tylko z naszej parafii, ale także z Kłomnic, Chełma, Rędzin, Widzowa i Częstochowy. O godz. 7:45 dotarliśmy do Czernej. W Czernej znajduje się Klasztor Karmelitów Bosych, ufundowany w 1629 r. przez Agnieszkę Firlejową. Do 1805 r. klasztor był pustelnią i wierni nie mieli do niego wstępu. Gdy kościół wyszedł spod klauzury, Czerna stała się miejscem kultu Św. Rafała Kalinowskiego i Matki Bożej Szkaplerznej. W kościele w ołtarzu głównym znajduje się obraz przedstawiający Św. Eliasza. W ołtarzu bocznym umieszczony jest obraz MB Szkaplerznej z XVII w. koronowany koronami papieskimi w 1988 r. Do kościoła przylegają 2 kaplice Św. Jana od Krzyża i Św. Rafała Kalinowskiego gdzie spoczywają jego szczątki. Czerna to bardzo urokliwe miejsce, cisza i spokój jaki tu panuje pozwala na wyciszenie i odpoczynek od codziennego zgiełku. O godz 9:10 dojechaliśmy do Paczółkowic. Znajduje się tam mały drewniany kościółek p. w. Nawiedzenia NMP. Powstał w 1510 - 1515 r. z drewna jodłowego. Są tam również organy z 1701 r. i chrzcielnica z 1533r. wykonana z brązu. Zwiedziliśmy w Paczółkowicach również największe w Polsce pole golfowe. O godz 11:00 dotarliśmy do Krakowa. Zwiedziliśmy tam kościół Św. Ap. Piotra i Pawła, przy ulicy Grodzkiej 52a. Kościół został ufundowany dla jezuitów przez króla Zygmunta III Wazę. Konsekracja kościoła odbyła się w 1635 r. Późnobarokowy ołtarz główny jest z roku 1735,chrzcielnica z roku 1528. Kościół posiada nawy boczne składające się z kaplic: Męki Pańskiej, Św. Ignacego Loyali, Wieczerzy Pańskiej, Michała Archanioła i Trójcy Świętej. Byliśmy również w kryptach, w których pochowany jest ks. Piotr Skarga, biskup Andrzej Trzebiecki oraz Witold Szeliga Bieliński. Następnie przeszliśmy uliczkami Krakowa na ul. Franciszkańską 2, do kościoła Św. Franciszka z Asyżu. To tam odbywały się nocne spotkania Św. Jana Pawła II z młodzieżą, w czasie pielgrzymek do Polski. Fundatorem kościoła był książe Bolesław V Wstydliwy. Kościół został konsekrowany w 1269r. Później mieliśmy czas wolny, aby każdy mógł odpocząć lub zwiedzić kolejne atrakcje Krakowa, a ponieważ pogoda nas nie zawiodła, bo było bardzo ciepło i słonecznie tym bardziej mogliśmy delektować się pięknem miasta. Rynek i sukiennice są oblegane przez turystów nie tylko z kraju, ale cudzoziemców z różnych stron Świata. W czasie wolnym udało się nam zwiedzić kościół Mariacki, pospacerować uliczkami Krakowa, a także zjeść pyszny deser lodowy.
Do wadowic dojechaliśmy o godz 16:30. O 17:00 pierwsza grupa weszła do Muzeum Jana Pawła II, a o 17:10 druga grupa. Zwiedzanie trwało około 70 minut. Sercem Muzeum jest dom rodzinny Ojca Św. Jana Pawła II. Dom w którym 18 maja 1920 r. urodził się Karol Wojtyła i spędził w nim dziecistwńo i młodość. Do 1938 r. Wojtyłowie zajmowali na piętrze dwa pokoje z kuchnią. W 1984 r. powstała wystawa papieska udostępniana do zwiedzania, a w 2010 r. rozpoczął się gruntowny remont budynku w wyniku którego, na potrzeby muzem zaadaptowano całą kamienice. Po otwarciu w 2014 r. turyści mogą, dzięki multimedialnej ekspozycji rozmieszczonej na ponad 1000 metrów kwadratowych powierzchni, zapoznać się z całą drogą życiową Św.Jana Pawła II. Od urodzin, przez dzieciństwo, młodość, czas seminarium, teatr, pontyfikat, aż do śmierci Św. Jana Pawła II. Myślę,że wszyscy tam przeżyliśmy niezapomniane chwile,a duch naszego kochanego Św.Jana Pawła II był tam z nami.
Z Wadowic udaliśmy się do Kalwarii Zebrzydowskiej gdzie mieliśmy nocleg w Domu Pielgrzyma. Około godziny 20:00 była obiadokolacja. O 21:00 byliśmy w Sanktuarium na modlitwie różańcowej i Apelu Maryjnym, po czym udaliśmy się do pokoi na odpoczynek.

DZIEŃ II
Drugi dzień zaczęliśmy od śniadania o godz.8:00. O godz. 9:00 Ks. Proboszcz Szczepan odprawił dla nas pielgrzymów Mszą Św. w kaplicy Męki Pańskiej, po czym udaliśmy się do autokaru w dalszą drogę. O godz 11:00 dojechaliśmy do Lanckorony, urokliwej wioski, gdzie mieliśmy czas dla siebie, na zwiedzenie kościoła, ruin zamku czy wypicie kawy. O 13:30 zwiedzaliśmy klasztor Karmelitów Bosych w Wadowicach p. w. Św. Józefa. W tym Sanktuarium Karol Wojtyła przyjał I Komunię Świętą. W ołtarzu głównym znajduje się Pierścień Papieski przekazany w 2003 r. przez Ojca Świętego Jana Pawła II. W kościele znajduje się również szkaplerz naszego papieża, a także relikwie Św. Rafała Kalinowskiego i bł. Alfonsa Marii Mazurka. Zwiedziliśmy również cele Św. Rafała Kalinowskiego, w której żył i zmarł. Następnie udaliśmy się do Zagórnik na spotkanie z państwem Kalinowskich, gdzie w Centrym Błogosławionego. Ks. Władysława Bukowińskiego, czekał na nas ciepły posiłek. Pan Kalinowski zabrał nas na spacer malowniczą okolicą Zagórnika. Kiedy wróciliśmy czekała na nas kawa, herbata i pyszne ciasto. Rodzina Kalinowskich wraz z córkami przyjęli nas bardzo ciepło, były wspólne śpiewy i bardzo rodzinna atmosfera. Po godz. 18 wraz z p. Kalinowskim udaliśmy się do Andrychowa, po którym p. Kalinowski był nam przewodnikiem. Po 20 wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Do Zawady dotarliśmy o 23:00.

W imieniu swoim i pielgrzymów pragnę podziękować najpierw Ks. Proboszczowi za trud zorganiozwania tej pielgrzymko - wycieczki. Panu Bogu za piękną pogodę, bo w tygodniu nie zapowiadało się najlepiej, a jednak sobota powitała nas pięknym słońcem, i do końca to słonko nas nie opuszczało. Państwu Kalinowskim i ich córkom, za gościnę i serce, posiłek i tą wspaniałą rodzinną atmosferę. Pielgrzymom z Kłomnic, z Chełma, Widzowa, Rędzin, Częstochowy za wspólne pielgrzymowanie, modlitwy i śpiewy. Panu Witoldowi, Kościelnemu z Chełma za pieśni, które dla nas zaśpiewał, a głos ma naprawdę piękny. Naszemu wspaniałemu kierowcy p. Czarkowi Zatoniowi, za profesjonalizm, humor, za to,że zawsze dowozi nas do celu całych i zdrowych. Wszystkim, których spotkaliśmy na swej drodze serdeczne Bóg zapłać.

Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa