Znajdujesz się w ARCHIWUM strony należącej do Parafii Pw. Św. Ap. Piotra i Pawła w Zawadzie.

PARAFIALNE PIELGRZYMOWANIE
20-21 maj 2017

I DZIEŃ
20 maja około godz. 4.00 rano grupa parafian i przybyłych gości wraz z Ks. Proboszczem Szczepanem wyruszyła na kolejną pielgrzymko-wycieczkę. Niestety zaczęliśmy trochę pechowo, gdyż autokar, którym mieliśmy podróżować uległ awarii i mimo usilnych starań p. Czarka Zatonia nie udało się go naprawić. Na szczęście p. Czarek podstawił inny autokar i mogliśmy wyruszyć w drogę.
Po około 6 godzinnej podróży dotarliśmy do Łańcuta. O godz. 11.00 zostaliśmy podzieleni na 2 grupy, do każdej z grup przydzielono nam panią przewodnik. Panie oprowadziły nas po terenie parku wokół zamku, niestety nie udało nam się zwiedzić wnętrza zamku. Zamek Potockich i Lubomirskich w Łańcucie powstał w 1340 r. Słynie ze znakomitych wnętrz mieszkalnych. Zespół pałacowy otacza stary, malowniczy park w stylu angielskim w którym wznoszą się liczne pawilony i zabudowania gospodarcze, ściśle niegdyś związane z codziennym życiem łańcuckiej rezydencji. W części krajobrazowej parku jest wiele starych drzew, przepięknych krzewów i kwiatów. Najstarsze drzewa mają ponad 200 lat. Zwiedziliśmy również ogród zimowy, z okazałymi kwiatami i zwierzątkami, a także wozownie i storczykarnie. Była również niespodzianka przygotowana przez Ks. Proboszcza dla naszego kierowcy p. Czarka, który akurat w tym dniu obchodził swoje 50 urodziny. Po odśpiewaniu 100 lat jubilat w asyście kilku pań pojechał na przejażdżkę bryczką.
Następnym punktem była miejscowość Markowa, gdzie znajduje się Muzeum Rodziny Ulmów. Józef i Wiktoria Ulmowie wraz z sześciorgiem dzieci ukrywali ośmioro Żydów. Za karę zostali zamordowani z nimi przez Niemców 24.03.1944 r. Kolejno dotarliśmy do Dynowa, gdzie znajduje się stary kościół z XVII w. Kościół pod wezwaniem Św. Wawrzyńca zaliczany jest do najcenniejszych budowli sakralnych powstałych na Podkarpaciu. Wybudowany został w latach 1604-1617 na miejscu wcześniejszego drewnianego kościoła w stylu gotyckim z murowanym prezbiterium. Na uwagę zasługują: ołtarz główny, zabytkowy obraz Matki Bożej Dynowskiej z XVII w., zabytkowa drewniana chrzcielnica, barokowa ambona, rokokowy prospekt organowy. Przed bocznym wejściem do kościoła stoi pomnik Jana Pawła II. W bocznym ołtarzu znajduje się cudowny obraz Matki Bożej Tronującej.
Kolejnym punktem była Jabłonka, a w niej maleńki drewniany kościółek w stylu podhalańskim. Z Jabłonki wyruszyliśmy do miejscowości Zboiska, gdzie w ośrodku Caritas mieliśmy nocleg. Około godz. 19.40 była obiado-kolacja, a po godz. 21.00 ognisko i dalsze świętowanie urodzin naszego kierowcy. I znów było odśpiewane 100 lat, drobny upominek i niespodzianka od jubilata, a mianowicie na nasze głowy polał się szampan. Wszyscy z radością i ochotą zajadali się kiełbaskami, a także śpiewali piosenki.

II DZIEŃ
Dzień rozpoczęliśmy od śniadania o godz. 7.30, a około 8.45 wyruszyliśmy w dalszą drogę. Po kilkunastu minutach dotarliśmy do miejscowości Zagórz, gdzie znajdują się ruiny Klasztoru Karmelitów Bosych. Przy dróżce, która prowadzi do ruin klasztoru, znajdują się tablice z 10-przykazaniami, a także droga krzyżowa. Z wieży widokowej mogliśmy podziwiać piękną panoramę podkarpacia. Wzniesienie otoczone jest z trzech stron rzeką Osławą, a przy wejściu za bramą klasztoru stoi okazała figura Matki Bożej. Około godz. 11.00 dotarliśmy do Równi, aby w dawnej cerkwi odprawić Mszę Świętą. Po Mszy tamtejszy pan kościelny opowiedział nam pokrótce historię tego miejsca. Super niespodziankę zrobił nam kościelny z Chełma p. Witold, który zaśpiewał pieśń "Przyrzekałem Twe słowo wypełnić". Jakże wzruszył nas swoim pięknym głosem. Około godz. 13.30 dojechaliśmy do Soliny, gdzie mieliśmy 1,5 h czasu dla siebie. Każdy na własną rękę zwiedzał zaporę nad Soliną. Niestety dla jednej naszej parafianki pobyt tam zakończył się bardzo fatalnym upadkiem i złamaną nogą. Pani została przewieziona do szpitala w Lesku. My do Leska dotarliśmy około godz. 15.30 gdzie Ks. Proboszcz z rodziną naszej parafianki udali się do szpitala, a my do pobliskiego kościoła na spotkanie z tamtejszym Ks. Proboszczem, który opowiedział nam historię kościoła. Kościół pod wezwaniem Nawiedzenia NMP, wybudowany w stylu gotyckim, został poświęcony w 1539 r. Obecnie kościół przechodzi remont. Z Leska pojechaliśmy do Sanoka, gdzie do godziny 20.00 mieliśmy czas wolny. Część naszych pielgrzymów spędziła ten czas na biesiadowaniu i tańcach. O 20.00 wróciliśmy do Leska po Ks. Proboszcza, który czekał na wiadomości od lekarza o zdrowiu naszej parafianki. O 21.00 wyruszyliśmy z Leska w drogę powrotną do domu. Do Zawady dotarliśmy na godzinę 4.00 rano.

Dziękuję Ks. Proboszczowi za zorganizowanie kolejnej pielgrzymko-wycieczki, za jego serce oddane pielgrzymom. Dziękuję panom kierowcom: p. Czarkowi i p. Darkowi, za szczęśliwe dowiezienie nas do celu, za ich życzliwość i pomoc. Dziękuję naszym parafianom, gościom min. z Kłomnic, Rędzin, Widzowa, Chełma, z Częstochowy, a także z innych parafii za uczestnictwo w pielgrzymce razem z nami. Dziękuję wszystkim spotkanym osobom, księżom, paniom z Caritasu, paniom przewodniczkom, wszystkim którzy okazali nam serce i życzliwość.
Pani Hani życzymy szybkiego powrotu do zdrowia.

Ewa Baran

Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa Fot. Baran Ewa